4. ve 37. program arasındaki süreçte, Toprak Ana programı destekçileri olan "Istanbul'a organik ürün sağlayan çiftçiler, temsilcileri, destekçileri..."

Istanbul'a gelen organik ürünlerin halen büyük bölümünün halk ile buluşturulduğu '% 100 Ekolojik Halk Pazarı' projesini hayata geçiren Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği ve Şişli Belediyesi'ne teşekkür ediyoruz.

Çiftçilerimiz ve onların destekçileri olan Melis, Erkan, Saim, Tolgay, Tunç ve Yusuf'a da teşekkürlerimizi sunuyoruz.

25 Kasım 2007 Pazar

Emel Masatoğlu


Has Organik olarak, organik tarıma 4 yıl önce başladım. Ancak hedefimi büyük koydum ve bu yıl 200 dönüm üretime ulaşıyorum. Arpa, yulaf, buğday ve her tür sebze üretiyorum. Ekolojiye büyük önem veriyorum. Kendim için, torunum için, gelecek nesiller için önem veriyorum. Örneğin sürümde at kullanırım. Traktör toprağı ezer, egzosu zararlı gazlar çıkarır; niye kullanayım ki traktör? Şimdi köylüler çiftçiliği unutmaya başlamış. Yeşil gübreleme bilmiyorlar; geleneksel üretim metodları unutuluyor. Hayvan gübresi ile uğraşmak istemiyorlar, birçoğu zehirli kimyevi gübre kullanıyorlar, ot ilacı kullanıyorlar. Benim ot ilacı, kimyasal gübre kullanmadan üretim yapmama çok şaşırıyorlar ve ilgiyle izliyorlar. Bazen "senin tarlaların, o yüzden üretebiliyorsun" dediklerinde, ben "ne münasebet, ben sizden de çok ekiyorum. Yazın da ekiyorum kışın da ekiyorum. Yazın fasulye ekiyorum, kışın o fasulyenin yerine pırasa ekiyorum".

Organik pazar çok önemli. Organik üretim ile uğraşan çiftçinin direkt son müşteri ile bulaşabildiği tek yer organik pazarlar olabilir. Öte yandan toptan satışlar da bir imkan ama, pazarların yerini tutamaz. Bu pazarın açılması dolayısıyla Şişli Belediye Başkanına ve Buğday Derneği çalışanlarına çok teşekkür ediyorum. Bursa’da Nilüfer Belediyesine de çok teşekkür ediyorum. Ancak, daha fazla pazara ihtiyaç var. Yeni pazarların açılması konusunda diğer belediye başkanlarından da duyarlılık bekliyoruz. Türkiye’de organik üretimin artması bu pazar yerlerine bağlıdır.

Hiç yorum yok: