4. ve 37. program arasındaki süreçte, Toprak Ana programı destekçileri olan "Istanbul'a organik ürün sağlayan çiftçiler, temsilcileri, destekçileri..."

Istanbul'a gelen organik ürünlerin halen büyük bölümünün halk ile buluşturulduğu '% 100 Ekolojik Halk Pazarı' projesini hayata geçiren Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği ve Şişli Belediyesi'ne teşekkür ediyoruz.

Çiftçilerimiz ve onların destekçileri olan Melis, Erkan, Saim, Tolgay, Tunç ve Yusuf'a da teşekkürlerimizi sunuyoruz.

25 Kasım 2007 Pazar

Nurperi Sancak


Emekli avukatım. Göynük, Nergis Çiftlik ve Bağ Evi’ndeyim. Üreticiyim, çiftçiyim. Artık “çiftçiyim” demek hoşuma gidiyor. İyi bir çiftçi olabilmek için uğraşıyorum. Göynük Istanbul’a 3 saat mesafede, yüksek bir yer. 700 yıllık tarihi bir kasaba. Göynük genel olarak ekolojisi bozulmamış bir yer ama son 30 yıldır süregelen tavukçuluk bölgede ekolojik olarak önemli tahribat oluşturmuş. Bulunduğum vadi oldukça temiz ve burayı diğer çiftçilerle, köylülerle de birlikte koruyup, kollarız diye uğraşıyorum. Benim çiftçilik anlayışım, yerellik, çeşitlilik, toprağın gücüne inananarak, belli bir alanda çok şey üreterek, köylülerle toprak bilgilerini kullanarak, kendi yaşadığım şehre Istanbul’a ürettiklerimi getirip, paylaşmak. Diğer köylülerimin neler yapıp yapamadığını gözlemlemek. Tavukçuluğun oradaki geri dönüşünü nasıl yok edebiliriz, nasıl bir noktada durdurabiliriz diye düşündüm bir şey çiftçilik. Dağdan gelen sularla, geleneksel kanallarla sulama yapıyorum. Ama su, yüksek köylerde bile sorun olmaya başladı. Su olmayan yerde tavukçuluk olmaz, hayat olmaz. Tankerlerle su taşıyarak bu iş olmaz. Olması gereken kendi kendimize yeter hale gelebilmek. Kendi hayvan gübre sorunuma karşılık keçi aldım. Kıl keçisi, maltız keçisi ve Saanen keçisi aldım. Toplam 45 keçim var. Bana muhteşem şekilde süt veriyorlar; hiçbir yükleri yok. Çok kişilikli hayvanlar. Peynir ve yoğurt da yapıyorum. Artık bol gübrem de var. Bundan muhteşem ne olabilir? Yeni bir ağıl yapıyorum. 30 dönüme yakın bir yerdeyim. Keçi, gübre, su, kavaklarımız var, toprağımızı ekiyoruz… Köylülerimizle birlikte çalışıyoruz. Ben bir köyle birlikte yaşıyorum. Şimdi de organik tavuk yetiştirmeyi düşünüyorum. Bakalım…

2 yorum:

Vahap Bey dedi ki...

Nurperi Ablacığım nasılsınız? Ben Vahap Ankarada MEB de emekli oldum. 45 yaşındayım. internette organik tarım ve hayvancılık alanında bilgi edinmek amacıyla araştırma yaparken sizin Göynükte bu alanda çiftlik kurduğunuzu ve organik hayvancılık yaptığınızı gördüm dolayısıyla sizden de bilgi almak istedim. Benim elazığa 30 km. yakınında bir bağ evim ve kaysı bahçem var dolayısıyla bağ evimde saanen cinsi keçi üretmeyi düşünüyorum. Ankarada boş gezmenin bir yararı olmayacağını düşünüyorum. bu işlere çok hevesliyim ama hiç yapmadım bunun için sizler gibi başarılı üreticilerin tavsiyelerine ihtiyacım var; bu konularda tavsiyelerinizi bekliyorum. sonsuz Saygılar sunarım. Vahap Karataş / ANKARA tanervhp06@hotmail.com

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.